Jak przebiega potwierdzenie tożsamości dla kwalifikowanych podpisów elektronicznych, takich jak SimplySign czy Certum Mini
Potwierdzenie tożsamości jest nieodłącznym elementem w procesie uzyskania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Tylko zweryfikowane osoby mogą uzyskać certyfikat, który zgrywają na kartę lub do chmury i finalnie posiadają kwalifikowany podpis gotowy do użycia. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o potrzebnych dokumentach, zapoznaj się z tą stroną
Swoją tożsamość możesz u nas potwierdzić wybierając najwygodniejszy dla siebie sposób.

Potwierdzenie tożsamości w placówce podpisano.pl

Możesz umówić się w jednym z naszych 3 punktów w Warszawie

Sam proces potwierdzenia tożsamości trwa bardzo krótko – ok. 15 minut. Kiedy Ty będziesz pił kawę, my wypełnimy za Ciebie cały wniosek podając wszystkie Twoje dane z dowodu tożsamości lub dodatkowo dane firmy (tutaj przeczytasz jakie dokumenty są wymagane).

Potem poprosimy Ciebie, abyś sprawdził poprawność wprowadzonych do wniosku danych i zaakceptował regulamin. Na koniec podpiszesz wniosek odręcznie na tablecie. Na tym Twoja rola się kończy.
Operator również podpisze wniosek, ew. wprowadzi dodatkowe informacje i wyśle wniosek do Asseco. Tam inspektorzy sprawdzą poprawność wniosku i wydadzą certyfikat.
Czas wydania certyfikatu zależy od Ciebie. Masz do wyboru 3 opcje:
  • 30 minut
  • 24 godziny
  • 7 dni.
Jak możesz zapłacić? Tak jak jest Ci najwygodniej: gotówką, kartą płatniczą lub przelewem przed spotkaniem z nami.
Pamiętaj, że jeśli wcześniej kupiłeś produkt i wypełniłeś wniosek, to będziemy potrzebować jego numer. Zawsze znajdziesz go na swoim koncie www.panel.certum.pl lub w wiadomości e-mail otrzymanej od Certum PCC.
Jeśli kupiłeś produkt, a nie wypełniałeś wniosku, to potrzebować będziemy od Ciebie:
  • nr karty – w przypadku zakupu Certum Mini
  • nr seryjny i kod aktywacyjny – w przypadku zakupu SimplySign
  • e-kod – jeśli go otrzymałeś.

Potwierdzenie tożsamości we wskazanym przez Ciebie miejscu

Swoją tożsamość możesz potwierdzić w miejscu przez siebie wybranym: biurze, domu czy w miejscu publicznym. Tam, gdzie jest Ci najwygodniej, najszybciej i bez zbędnej straty czasu. Nasi operatorzy zawsze mają dostęp do internetu, więc Ty musisz mieć jedynie dowód tożsamości lub inne dokumenty (tutaj przeczytasz jakie dokumenty są wymagane).
Aby zaprosić naszego operatora do siebie, skontaktuj się z nami w wygodny dla siebie sposób:
22 417 0 555
Dalsze czynności są dokładnie takie same jak w placówce podpisano.pl (powyżej)

Potwierdzanie tożsamości online

Potwierdzenie tożsamości bez wychodzenia z domu? Oczywiście jest to możliwe. Umów się nami w wygodny dla siebie sposób:
22 417 0 555
 
W tej opcji będziesz potrzebować:
  • szybkie łącze internetowe
  • dobrej jakości kamerę
  • dostęp do rachunku bankowego w Polsce, którego jesteś właścicielem (lista banków)
  • telefon komórkowy.
Na początku nasz operator ustali z Tobą sposób komunikacji, np. Skype, Teams, Google Meet i wyśle link do wniosku, który wypełnisz w jego obecności. Operator będzie nagrywał całe spotkanie i zrobi kilka zdjęć Tobie wraz z widocznym dowodem tożsamości.
Następnie poprosi Cię, abyś wykonał przelew o wartości 1 zł ze swojego banku.
Kolejny etap to weryfikacja na telefonie komórkowym. Otrzymasz od operatora specjalny link. Zrobisz skany dowodu tożsamości, zrobisz zdjęcia swojej twarzy.
Kiedy operator otrzyma informację z banku o wykonanym przelewie oraz weryfikacji przez telefonem będziesz mógł podpisać wniosek kodem, który otrzymasz na swój telefon komórkowy.
Podpisany wniosek trafi do inspektów Asseco, którzy wydadzą certyfikat w wybranym przez Ciebie terminie:
  • 30 minut
  • 24 godziny
  • 7 dni.
Pamiętaj, że jeśli wcześniej kupiłeś produkt i wypełniłeś wniosek, to będziemy potrzebować jego numer. Zawsze znajdziesz go na swoim koncie www.panel.certum.pl lub w wiadomości e-mail otrzymanej od Certum PCC.
Jeśli kupiłeś produkt a nie wypełniałeś wniosku to potrzebować będziemy od Ciebie:
  • nr karty – w przypadku zakupu Certum Mini
  • nr seryjny i kod aktywacyjny – w przypadku zakupu SimplySign
  • e-kod – jeśli go otrzymałeś.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości pomożemy Ci zdalnie lub osobiście u Ciebie albo w jednym z naszych warszawskich biur.  Skontaktuj się z nami. Pomożemy 🙂